“L’estudi no es mesura pel número de pagines llegides en una nit, ni per la quantitat de llibres llegits en un semestre. Estudiar no és un acta de consumir idees, sinó de crear-les i recrear-les.” (Paulo Freire)

dimarts, 27 de novembre del 2012

VINYETES DE TONUCCI




Fig. 1. Vinyeta Frato. Font: Google
Aquestes dues vinyetes són les que més representen 
Fig. 2. Vinyeta Frato. Font: Google
la meva experiència escolar. La primera vinyeta reflexa el comportament del meus professors al llarg del meu ensenyament. Els professors coneixien bé la teoria però no la pràctica. S’oblidaven de què ells eren el meu model a seguir. No tots els meus mestres em van parlar cridant, però si que va haver algun que es va passar més del compte. El professor que em renyava perquè no estava atenta a classe ho feia cridant i no s’adonava que així no aconseguiria fer-me veure que m’havia equivocat sinó que li agafaria més ràbia. Jo crec que hi ha maneres i maneres de corregir i cridant no n’és una. La segona vinyeta reflexa el que avui dia els hi passa a tots els alumnes o a la gran majoria. Tots anem a l’escola perquè és una obligació. Tots fem el que el mestre vol que fem perquè ell té l’autoritat. En definitiva, tots anem a l’escola i obeïm al mestre perquè estem obligats. La societat d’avui dia no se’n adona que l’escola és molt important i que no és pot anar obligat. Ha d’agradar a tots els alumnes, han d’anar tots contents i amb ganes d’aprendre. S’ha d’ensenyar als alumnes a estimar el que fan i és una de les coses que molts professors s’obliden. Jo no tinc mals records de l’escola de primària però si que els tinc de secundària. Moltes matèries les he estudiat perquè entraven al currículum no perquè m’interessessin. I podria dir que moltes matèries no serveixen per res, però m’equivocaria. Penso que tot, d’una manera o d’una altre, serveix però ens han de fer veure les delícies d’aquestes matèries per poder tenir interès i voler saber més sobre aquestes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada