“L’estudi no es mesura pel número de pagines llegides en una nit, ni per la quantitat de llibres llegits en un semestre. Estudiar no és un acta de consumir idees, sinó de crear-les i recrear-les.” (Paulo Freire)

dimecres, 21 de novembre del 2012

"PENSANT EN ELS ALTRES"



 L’altre dia  vam veure un document “Pensant en els altres” dedicat als mestres i parlava sobre l’aprenentatge en una escola japonesa. El documental tractava sobre la dinàmica d’una classe de segon de primària. Els temes principals a parlar són el rol del mestre, el rol de l’infant i l’educació emocional. Jo reflexionaré sobre el rol del mestre ja que em sembla molt interessant.


El mestre es deia Toshiro Kanamori i era un home d’aproximadament cinquanta anys amb molta experiència. Aquests professor utilitzava un model humanista i constructivista.


Tenia les característiques principals per ser un bon professor: sensibilitat, tacte, sol·licitud, paciència i confiança. Evitava tenir les postures autoritàries i directives. A part de fer, parlar, dir i preguntar, també; esperava, callava, mirava i acompanyava. Transmetia un clima de benestar que permetia als nens estar motivats i sentir-se segurs i còmodes a classe. Que es sentin còmodes es un factor que ajuda a que tinguin un aprenentatge òptim.

Toshiro, no pretenia solament transmetre un munt de coneixements sinó ensenyar també, que la vida té un gran valor i que havien d’experimentar l’alegria de viure. Havien de ser feliços per damunt de tot i això és una cosa que tots els nens haurien de tenir present. Perquè només si són feliços, podran aprendre.



El mestre utilitzava diferents mecanisme per portar a terme la classe. El més important era la lectura de cartes. Amb aquestes, els alumnes podien expressar els seus sentiments amb llibertat i alhora compartir-los amb els seus companys. Pensava que d’aquesta manera els nens es desfogarien i això els faria el bé. Sempre és millor expressar el que sentim que guardar-lo. D’aquesta manera es crea un sentiment d’empatia entre ells que evita els conflictes a classe.

Finalment, creia que l’ensenyament havia de ser afectiu i proper donant èmfasi a valors com: l’amor, la creativitat, l’amistat, la responsabilitat, l’empatia, la llibertat, etc. I li dona molta importància a les emocions. 



GRAN MESTRE, PER APRENDRE!!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada