Dijous
passat vaig anar a l’escola Costa i Llobera de Barcelona. Era un dia molt
especial, es tractava d’acompanyar a un alumne de tercer de carrera a l’escola
on feia pràctiques. Jo vaig acompanyar a la Marina Deu una alumne molt
simpàtica i treballadora que gaudeix d’aquesta professió igual que jo.
Al
arribar a l’escola, la Marina em va guiar fins la classe de 2nA. Vaig entrar i
tots els nens i nenes es van apropar per preguntar-me qui era i que m’havia
passat (portava crosses perquè tenia un esquins). Tots els nens estaven
bocabadats amb mi, no paraven de fer-me preguntes i la professora va posar
ordre perquè tots anessin al seu lloc. La Laura, molt agradable, era la tutora
de 2A. Ella em va presentar a tota la classe i em va explicar el que faríem durant
el dia.
El
primer que vaig fer, va ser rondar per la classe i observar tot el que hi havia
a les parets, la pissarra, les taules etc. Vaig presenciar com els nens feien
els seus càrrecs sense que la professora els hi digués res. Després, tots els
nens van seure al seu lloc i van començar a llegir llibres. Era l’hora de
biblioteca i cada nen havia de llegir un llibre que havia agafat a la
biblioteca. La Marina em va dir que hi havia un nen que li costava llegir i em
va demanar que l’ajudes. L’Ignasi era un nen espectacular, li costava llegir i
parlar però era molt alegre i treballador. Vaig passar l’estona de biblioteca
al seu costat i això em va omplir. Cada vegada que l’Ignasi aconseguia llegir una
frase, me’n alegrava com poques vegades havia fet.
A
segona hora, tocava el dictat preparat. La Laura va escriure a la pissarra un dictat
sobre el cuc de terra. Aquest dictat servia per aprendre paraules noves com per
exemple substància, flonja, etc. I també per repassar l’ortografia. Em va sorprendre
la participació de gaire bé tots els alumnes. Eren pocs els que no alçaven la
mà per respondre a les preguntes de la Laura. Només un alumne, l’Ernest, va dir
que s’aburria, que ja ho sabia tot. La Laura li va fer entendre que encara que
penses que ho sabia tot sempre hi havia alguna cosa que podia aprendre i el que
havia de fer es participar per no aburrir-se.
Tocava
l’hora d’esbarjo i la Marina i jo els vam acompanyar a tots. Les nenes de la classe
em van portar al seu hort i em van explicar el que feien. Va ser un esbarjo
molt interessant.
Després
tocava grup partit. La meitat del grup feia anglès i l’altra feia ciències i
després a l’inrevés. Primer vam fer anglès i cada dos alumnes agafaven un
ordinador i es posaven a fer activitats online. Tots excepte l’Ignasi que com
tenia dificultats, va haver de fer unes altres activitats amb mi i la Marina. Una
altra vegada, em vaig sentir bé pel progrés d’aquest alumne.
Després vam anar a
ciències i els alumnes havien de copiar el dictat que havien fet i després fer
un dibuix del cuc de terra. Cada nen va dibuixar el que imaginava, cucs de
terra diferents.
Era
l’hora de dinar i va ser el moment que la Marina va aprofitar per ensenyar-me l’escola.
Una escola molt gran ja que anava des de infantil fins a batxillerat. Una escola
molt maca i relativament nova. Cal destacar que era una escola de Pedralbes,
barri adinerat, i que tenia poca immigració i diversitat. Cosa que penso que és
enriquidora per tota escola. Llevat d’això, tot em va semblar molt bé. Vam
dinar molt bé al menjador per tres euros i mig.
A
la tarda tocava tallers. Els nens de primer i segon es van barrejar en quatre
grups. Cada grup treballava un artista diferent, en el meu grup tocava Picasso.
El taller tractava de representar un dibuix trist o alegre i pintar-lo amb els
colors adients. Els dibuixos tristos s’havien de pintar de colors blaus i
foscos i els dibuixos alegres s’havien de pintar de colors roses i clars. Em va
sorprendre que tots els nens es dibuixessin a ells mateixos en alguna situació
de la seva vida que els hi hagués posat contets o tristos.
Al
final del dia, la última mitja hora van fer tutoria. Van estar reflexionant i parlant
sobre les amistats a la classe. Van arribar a la conclusió que tots havien de
ser amics i jugar. Tots podien aprendre coses dels altres i era millor relacionar-se
amb tots que amb un només.
Va
ser una gran experiència com a estudiant de mestre i em va servir de molt. Vaig
aprendre de la experta professora i dels nens. Estic molt contenta i espero
poder tornar-hi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada