“L’estudi no es mesura pel número de pagines llegides en una nit, ni per la quantitat de llibres llegits en un semestre. Estudiar no és un acta de consumir idees, sinó de crear-les i recrear-les.” (Paulo Freire)

divendres, 14 de desembre del 2012

AUDITIU, VISUAL O CINESTÈSIC?


Ahir a seminari, el Miquel Àngel Prats ens va fer uns tests per descobrir el nostre canal preferent de recollida d’informació i el nostre hemisferi dominant.

Hi ha tres tipus de canals; l’auditiu, el visual i el cinestèsic.
Segons els tests realitzats, jo sóc una persona cinestèsica al igual que el meu professor Maprats.

Segons tinc entès, ser cinestèsic significa que som persones actives i pràctiques. Ens agrada tocar, manejar per poder aprendre. Normalment, ens despistem quan les explicacions són només auditives o visuals. A més, quan fem una cosa l’associem amb la nostra experiència. Som persones molt profundes que comprenem les coses gràcies als nostres sentiments i emocions.  També, som intuïtius i percebem les coses segons les nostres sensacions. Aquest sistema d’aprenentatge és molt més lent que els altres dos però s’ha de dir que quan s’aprèn una cosa així, no s’oblida mai.
Deixant de banda el test, jo penso que sóc una persona cinestèsica perquè estic d’acord amb totes les característiques d’una persona així. No sé si es bo o dolent, millor o pitjor, però no puc fer res per canviar-ho. Espero que aquest canal em serveixi per aprendre coses i per seguir endavant amb la meva vida.




Gràcies professor Maprats per facilitar-me aquest tipus d’informació. En divuit anys ningú m’havia dit que era cinestèsica. És interessant saber-ho perquè així a l’hora d’aprendre puc decidir quin canal triar.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada