“L’estudi no es mesura pel número de pagines llegides en una nit, ni per la quantitat de llibres llegits en un semestre. Estudiar no és un acta de consumir idees, sinó de crear-les i recrear-les.” (Paulo Freire)

dissabte, 15 de desembre del 2012

COMPETENCIA DEL TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ


Ahir a GiTIC el Míquel ens va explicar els passos que s’haurien de seguir quan s’explica una informació nova. Dic hauria perquè, avui dia, encara no és fan tots. A les escoles, abans, només s’ensenyava a recordar i comprendre. Els alumnes eren màquines que emmagatzemaven conceptes i que intentaven entendre’ls però que no ho aconseguien perquè no ho posaven en pràctica. Avui, ja hi ha escoles que intenten seguir els sis passos per arribar a un aprenentatge òptim de l’alumne. El nen no ha de recordar i comprendre només sinó que ha posar en pràctica la part teòrica. S’aprèn a escriure, escrivint. Per assimilar els conceptes ha d’aplicar, analitzar, avaluar i crear amb la informació rebuda.

Aquí us deixo la taula que vam fer a classe sobre el que hauríem de fer quan expliquem els Romans a una classe de sisè.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada