“L’estudi no es mesura pel número de pagines llegides en una nit, ni per la quantitat de llibres llegits en un semestre. Estudiar no és un acta de consumir idees, sinó de crear-les i recrear-les.” (Paulo Freire)

dimarts, 4 de desembre del 2012

ESCOLA INCLUSIVA


Ahir van començar els debats de Escola, Família i Societat. El primer va ser sobre l’escola inclusiva; va haver un bàndol que va defensar l’escola inclusiva i un altre que es va oposar. Jo considero que l’escola inclusiva és un bon model a seguir i que té poques coses en contra. Ara faré una reflexió sobre l’escola inclusiva segons el meu criteri.


Tal com diu el nom, és tracta d’una que no exclou a ningú. Accepta a tothom perquè pensa que tots els nens junts poden aprendre moltes coses. Si aconseguim que aprenguin junts, aconseguim quelcom encara més important; que aprenguin que poden aprendre junts, que poden estar junts, que poden viure junts, malgrat les seves diferències.

Jo considero que la pluralitat d’alumnes a l’aula enriqueix ja que tots aprenen dels altres coses que no saben. Entre tots s’ajuden i entenen les classes. És veritat que, potser, el ritme dels nens “normals” disminueix una mica però això no significa que deixin d’aprendre coses. Ens han fet creure que un nen en sap més quan llegeix molts llibres, memoritza la informació i la reprodueix. Però s’obliden de què els nens han de relacionar-se amb els altres, ajudar i ser ajudats. Aquests valors es tenen poc en compte i crec que gràcies a l’educació inclusiva es poden desenvolupar més.

ESTIC A FAVOR DE L’EDUCACIÓ INCLUSIVA, UNA EDUCACIÓ QUE NO VEU  PERJUDICIAL LES DIFERENCIES DELS ALUMNES SINÓ ENRIQUIDORA!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada