“L’estudi no es mesura pel número de pagines llegides en una nit, ni per la quantitat de llibres llegits en un semestre. Estudiar no és un acta de consumir idees, sinó de crear-les i recrear-les.” (Paulo Freire)

dimarts, 11 de desembre del 2012

DEBAT RELIGIÓ


Ahir a la classe de Societat, Escola i Família vam fer un debat sobre la religió. Un debat que va comptar amb la participació del públic via Twitter al canal #debatreligió. Va ser un debat molt interessant i amb molta tensió. Hi havia dos bàndols, els que defensaven les fortaleses de la religió a l’escola i els que defensaven les febleses de la religió a l’escola. A nosaltres, ens va tocar defensar les fortaleses i vam patir de valent. Gràcies als bons arguments que teníem vam poder deixar bocabadats a l’altre bàndol. Qualsevol persona ara diria que la religió no s’hauria d’impartir a classe, de fet, nosaltres també ho pensàvem. Però després de la recerca, hem pogut apreciar la religió des de un altre punt de vista. Una religió que no adoctrini, que faci referència a les diverses religions sense centrar-se tant en el cristianisme. Explicar la religió com una història, com a cultura general sense obligar als nens a creure en la fe catòlica. D’aquesta manera, els nens podran adquirir un judici propi que els permetrà decidir si volen creure o no. Una altra raó per la qual s’ha d’impartir cultura religiosa en comptes de religió és per la pluralitat d’alumnes a l’aula. Cada vegada són més els immigrants que arriben al nostre país i pocs són els que tenen la nostra religió. L’educació ha de ser integral i, per tant, no pot faltar la religió al currículum, però s’ha de impartir d’una altre manera. Una altra opció que també vam considerar és que la religió no fos una assignatura sinó que formés part de la història. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada